»Kullanıcı: »Şifre:   Beni hatırla? 
Beles.Org / Teknoloji / İşletim Sistemleri ve Donanımlar / Anakart modelini öğrenme


Anakart modelini öğrenme:


Bu Sayfayı Sık Kullanılanlara Ekleyin/Paylaşın

Yazdı:  19 Jul 2008 19:54
Osman bey "C-media AC 97 Audio" ses dosyasına ulaşamıyorum. yardımın için teşekkürler...
Yazdı:  20 Jul 2008 03:00
Merhaba Osman Bey. Forumdaki yazilarinizdan bu konudaki genis bilgi kapasitenizi görebiliyoruz..
Bilgisayarimdan cikan sesin tonu cok az denebilecek sekilde.. Yani bangir bangir calmiyo kesinlikle.. Bunu nasil cözebilirim.. Ses sürücü Cdsini tekrar tekrar yukledim ama hallolmuyo.. Verdiginiz programdan Anakartin ismi yazmadi ama ses karti su : C- Media AC97

Napabilirim lutfen yardim edebilir misiniz?
Cok tesekkurler.
Yazdı:  20 Jul 2008 17:35
ben pcye yeni format attım ama ses çıkmıyo ses kartını yükleyemedim nolur yardım edin ne yapmam gerekiyo
anakart modelini söylediğiniz gibi buldum ama bu ne işime yarar bilmiyorum
model:7VM400M-R2
chipset:VIA    KM400
Yazdı:  21 Jul 2008 17:13
egkhan;
intel chipset sürücüsünü yüklemeyi dene.
Yazdı:  21 Jul 2008 17:16   Son düzenlenme: osman
Nepenthe;

1 - başlat > çalıştır alanına devmgmt.msc yaz ve enter. açılan pencereden sorunlu görünen aygıt var mı kontrol et.
2 - Ses girişlerinin yerine tam olarak oturup, oturmadığını kontrol et.
3 - Ses sistemini başka bir bilgisayarda dene.
Yazdı:  21 Jul 2008 17:19
aysenur;
Gigabyte 7VM400M-RZ driver dosyaları için önce chipset driver sonra ses driver dosyalarını sırayla kur.
Yazdı:  22 Jul 2008 17:39
osman bey intel chipset sürücüsünü yükledim.audio driver ı da tekrardan kaldırıp yükledim ama yine bir değişiklik yok artık hakikaten sinir bozucu bir hal aldı bu sorun. bir yerlerde onboard kartın BIOS tan kapatılmış olabileceğini okudum.Ancak benim BIOS menülerimde ne onboard device ne integrated peripherals gibi bir seçenek yok.Sizce BIOS ile ilgili olabilir mi ? Olabilirse bu seçenek hangi menü altında bulunur ? Artık aklıma başka bir seçenek gelmiyor benim de vallahi.
İlginize teşekkürler
Yazdı:  27 Jul 2008 16:55
simulasyon oyunlarını açamıyorum.örnegin microsoft flight gibi.. anakartımda sorun yok. directx 9.0 sorun yok. ram da sorunsuz. error diye hata veriyor hep. biosu guncelledim, yinede düzelmedi
Yazdı:  08 Aug 2008 15:22
osman abi bende merve. sorunumu anlatıyorum yardımcı olursan çok mutlu olurum. aslında sorun herkesle aynı hemen hemen formattan sonra pc vista oldu ses kartı  silindi pc yi alırken verdikleri cdler arasında msı (mainboard) diye bi cd var çalıştıramıyorum beceremiyorum yada şimdi ne yapmlaıyım bilgilerimde bunlar:
               model: 7255 v20
               casper
               manufacturer:micro star
                chipset:  vıA
                shoutbrigde: vıA VT8237A
YARDIMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER...
Yazdı:  12 Aug 2008 22:47
merve;

chipset ve ses driver dosyalarını sırayla sistemine kur.

Bu sürücüler Vista uyumludur.
Yazdı:  13 Aug 2008 08:09
Öncelkle böyle yardımcı bi forum oldugunuz için çok teşekkr ederim. Bnm gibi teknoloji özürlülere çok yardımı dokunmakta

Cpu-z programını indirdim ve bilgileri şöyle;

Mainboard sekmesinde yazanlar:

Model: SİS-661
Chipset: SİS       661FX         Rev. 11
Southbridge: SİS        964
LPCIO: ITE              IT8705

Sorunum; format atıldıktan sonra ses çıkmıyor. Cızırtı dahi yok. Sis7018 ses sürücüsü diye bişi gördüm karıştırırken yardımı olur belki.
Halledilebilirse çok mnnettar olurum. Olmazsa da canınız sağolsun. Kolay gelsin iyi sabahlar!
Yazdı:  13 Aug 2008 22:41
XP SP2 Download adresinden sp2'yi indir ve kur, sonra SIS 661FX Driver sayfasından ses sürücü dosyasını indirip, kur.
Yazdı:  14 Aug 2008 01:21   Son düzenlenme: Cesur
Teşekkrler Osman xp sp2'yi indirdim,dosyaları çıkarttım bi dosyaya ama nasıl yükleyeceğim bi bilgim yok.. Çok fazla dosya var setup yada benzeri bi yükleme dosyası gibi bişey bulamadm

Diğerini de indirip dosyaya çkardım ama önce xp sp2 gerekiyor sanırım yoksa hata veriyor.

Tekrar teşekkrler ilgilendiğin için,İyi geceler...
Yazdı:  14 Aug 2008 10:08
selam osman abi ben arkadaşın bilgisayarına format attım yarım format media pleayerden şarkı çalıyor ama ses yok modelini bilmiorum ama casper diyo nirvananın bir düşük modeli diyo bunun için yardım edersen çok sevinirim teşekkürler ii çalışmalar
Yazdı:  15 Aug 2008 13:41
osman bey ben pc ye format attım sonra ses çıkmadı driveri tanıtıyorum cd de tanınmış gözüküyo ama pc de ses yok ama msn de görüntülü konuşma yaparken karşı tarafın sesini duyuyorum fakat şarkı açınca böyle ileti çıkıyor ''Ses aygıtında bir sorun olduğundan Windows Media Player dosyayı yürütemiyor. Bilgisayarınızda bir ses aygıtı yüklü olmayabilir, başka bir program tarafından kullanılıyor veya doğru çalışmıyor olabilir.''  bana yardımcı olursanız çok sewinirim şimdiden teşekkürler
Yazdı:  15 Aug 2008 22:00
21:00 civarlarında adminlerin en yardımcısı gelir buralara bekleriz
Yazdı:  16 Aug 2008 16:04
O zaman bgn 16:00 civarlarında gelir cevap zamanlarına baktım da biraz Bi umut işte... :P Bu arada Berat kandiliniz de mübarek olsun tüm forum sakinleri...
Yazdı:  16 Aug 2008 18:03
osman bey ve bu forumdaki tüm arkadaşların beraat kandili mübarek olsun..!!!
Yazdı:  16 Aug 2008 22:09
Arkadaşlar; Lütfen bu konunun ilk mesajını okumadan soru sormayın.

Herkese hayırlı kandiller...
Yazdı:  16 Aug 2008 22:23   Son düzenlenme: osman
Cesur;

ilk verdiğim dosya zaten .exe dosyası, tıklayıp otomatik kurulum yapacaksın.
Diğer sürücü dosyasını indirip, klasörü ayıkla yap ve içindeki setup.exe dosyasına tıklayıp, kuruluma başla.

Bknz.

http://img58.imageshack.us/img58/5615/kurulumve5.jpg
Yazdı:  16 Aug 2008 23:47   Son düzenlenme: Cesur
Teşekkrler adminim. Ben ilk dosyanın exe olduğunu bilmiyordum,dosyaları çıkart yaptım orada setup dosyası bulamamıştım. Sonra direkt indirdiğim dosyaya tıkladım yükledim ve bilgisayar yeniden başladı.
Diğer sürücü dosyasında dosyaları çıkart yapmıştım zaten resmini koyduğunuz gibi mevcut olan setup exe'ye tıkladım. Yüklemenin yarısında önce şöyle bi hata geldi;

"-5368703970" sadece bu yazıyordu ve altta sadece tamam butonu vardı. Tamam butonuna tıkladıktan hemen sonra da şöyle bi hata geldi;

"Fail to install audio driver for windows XP. Setup will exit."

Bunda da tek tamam butonu vardı ve tıklar tıklamaz yüklemeyi sonlandırdı.

Kısacası sorunumu çözemedim bi yerde yanlış mı yapıyorum ya da bu benim bilgisayarım için yanlış bi program mı?

Yardımcı olacağına eminim admin Osman bey.. Şimdilik iyi geceler diler,kandilinizi tekrar kutlarım!
Yazdı:  17 Aug 2008 00:31   Son düzenlenme: osman
Aygıt yöneticisine gir
Sorunlu görünen ses aygıtına çift tıkla
Sırayla şu adımları takip et;

Sürücüyü yeniden yükle > Hayır bu kez değil > İleri > Listeden ya da belirli konumdan yükle > Gözat.

Gözat bölümünden, daha önce üstteki sürücüyü hangi klasöre açtıysan, o klasörü seç ve sürücüyü yüklettir.
Yazdı:  17 Aug 2008 04:27   Son düzenlenme: Cesur
Çok sorunlu gibi oldum ama ne yapsam bi hata
Aygıt yöneticinde Ses,video ve oyun kumandası içinde sarı ünlem olan SİS 7018 Ses Sürücüsü'ne çift tıkladım.
Yükleme ekranı çıkmadı ben de sürücüyü kaldırdım sonra donanım ekleme sihirbazını çalıştırdım ve sarı soru işaretli ünlemli çoklu ses ortam denetleyicisi gibi bi donanım yüklemek istedi dediğiniz yolu izledim sadece hayır bu kez değil gibi bi ekrana rastlamadım Listeden ya da belirli konumdan yükle dedim. Bu konumlarda en iyi sürücüyü ara ve arama şu klasörleri de içersin butonu vardı ben de sürücüyü yüklediğim "ses" adlı klasör açmştm masaüstüme onu işaretledim içi açıldı. İçindeki a12112d dosyası da açıldı sonra seçebileceğim dosyalar arasında en mantıklı WinXP vardı onu seçince tamam butonu yandı ben de bastım. Sonra sihirbaz aradı ancak Bu donanım yüklenemiyor;
Sihirbaz gerekli yazılımı bulamadığından donanım yüklenemedi yazdı ve son demek zorunda kaldım.
Biliyorum sizi de çok uğraştırdım ama ters giden ne anlamıyorum.. Kaç gündür bununla yatıp bununla kalkıyorum kafayı yemek üzereyim. Sanırım bundan sonra sessiz bi bilgisayarım olacak :'(

p.s.: Seçince tamam butonu aktif olan tüm klasörleri de denedim ses dosyası içinde ama hep aynı sorun çıktı.
Yazdı:  17 Aug 2008 18:49
En güzeli fişi prizden çekip, kasanın içini aç ve anakart üzerinden modelini öğren.
Yazdı:  17 Aug 2008 19:12
deneyeceğim peki
Yazdı:  17 Aug 2008 19:25
Aygıt Tanımı: Realtek ALC655 @ SİS 7012 Audio Device

Tür: PCI

Umarım doğru bilgileri verebilmişimdir. Elimde herhangi bir cd veya disket gibi bi materyal yok bu device için kaybettim.

Bu kez çözülür umarım adminim,tekrar tekrar teşekkürler ilgilendiğin için...
Yazdı:  17 Aug 2008 23:36
Aygıt yöneticisinde sorunlu aygıta sağ tıkla ve sürücüyü günceleştir tıkla.

Sonra daha önce yazdığım adımları tekrar dene.

Bir de, Başlat > Çalıştır alanına services.msc yaz ve enter.
Açılan hizmetler sayfasında aşağılara doğru Windows Ses göreceksin. Onun yanında gördüklerini buraya yazar mısın.
Yazdı:  18 Aug 2008 02:52
Sürücüyü güncelleştir yaptım yine;
"Sihirbaz gerekli yazılımı bulamadığından donanım yüklenemedi" hatası ile karşılaştım.

Başlat > Çalıştır alanına services.msc'den sonra çıkan ekranda;

Windows Ses;
Açıklama: (Burada 2 satırlık bi tanımı var)
Durum: Başladı
Başlangıç Türü: Otomatik
Aşağıdaki Hesapla Oturum Aç: Local System

Bunlar adminim. Umarım yardımcı olur...
Yazdı:  18 Aug 2008 14:10
Cesur;
Bios ayarlarından ses kartının enable konumunda olup omadığını kontrol ettin mi?
Yazdı:  18 Aug 2008 15:13
Oraya nasıl bakılır bilmiyorum?!
Ana Sayfa